tisdag 5 augusti 2008

Sommarscrap i Halmstad 5-6 juli

Ett stort scrapevenemang på Halmstads Teater. Så klart att jag var där! Det gäller att passa på när det är på hemmaplan. Två dagar fyllda av tävlingar, minikurser demos och så klart - många butiker som var på plats. En av tävlingarna var att vi skulle göra ett minialbum. Och eftersom min mamma precis hade flytta från norr till söder så passade det perfekt att göra ett minialbum av bilderna från flytten. Men albumets sidor var ganska stora - 6x12" - och behövde "grundas" på något sätt eftersom själva bladen var gråa chipboard. Kanterna färgade jag in med akrylfärg. Till varje uppslag använde jag sedan ett mönstrat papper som jag delade i två. Dessa papper fäste jag sedan med spraylim för att få det riktigt snyggt. Tänk på att limmet luktar starkt. Håll till utomhus eller öppna ett fönster och håll papper och limburk utanför när du sprayar!
Så här blev framsidan

och så här blev ett uppslag.




Inga kommentarer: