söndag 27 september 2009

Hemma igen från Bath


Sent fredag kväll tillbaka från England och Bath. Jag och maken åkte dit först och främst för att dottern Frida ska plugga där i en termin. Och då måste vi såklart ;-) kolla att allt var ok där. Men det var också en supermöjlighet för oss alla tre att ha en vecka tillsammans, titta på en fantastiskt vacker kulturstad - världsarvsstad - åka runt i Cornwall, äta gott och mysa.


Bath - som Jane Austen-fan - är ett måste. Pumproom, Jane Austen center mm så klart. Och stan är precis så fantastisk som jag föreställt mig.
Så några dagar på landet, ner till Lands End i Cornwall, vackra hedar och engelsk fotboll så klart. Tiden gick alldeles för fort! Hit vill jag nog gärna igen.


Lands end - längst västerut i Cornwall och Romerska badhuset i Bath
Jo en sak till - höll på att glömma! Det finns en liten scrapbutik i Bath. Inne i en saluhall, allra längst in. Men den hade "bara" prylar för att göra egna kort. Högt o lågt fanns alla sorters kortpynt. Inga papper dock - bara färdiga kort med kuvert att dekorera. Hittade lite roliga bokstäver och annat pynt.

3 kommentarer:

Therese sa...

Det ser ju jättehärligt ut....i England har jag aldrig varit. För mig skulle fotbollen bara var ett måste.
Hittade du inga roliga scrapbutiker eller det kanske var fel område?
Therese

Ulla sa...

Då har ni haft en härlig vecka, kul. Och det är klart man måste kolla in var hon ska vara någonstans, och ni kollade in alla pubar också eller???

Hoppas vi snart ses..

Skeden sa...

ååå du är bäst mamma, saknar dej o pappa jättemycket, trots att jag har hur kul som helst här!:D det var helt udnerbart att semestra med er en vecka, stor puss o kram!!! / Loppan