måndag 30 november 2009

Julkort, julkort, julkort...

För en gångs skull är jag ute i god tid med att göra julkort. Kollat in på andras sidor på alla härliga julkort och nu själv totat ihop några. Mycket glitter, nya roliga stansar och roliga stämplar. Och så här blev det...

Två kort - det övre med två magnoliastämplar, emossad God Jul-stämplen. Emossingen gör papperet lite bubbligt men jag kan tycka att det är rätt OK ändå.

Tomten och granarna är två olika stämplar. Här har jag maskat tomten och sedan granen i mitten. Åsså 3D-kuddar.

Restbitar. God jul - skylten är emossad med guld.




Pärlor med perlmaker. Jag har tränat en hel del med permakern och nu börjar jag få kläm på tekniken. Inte dumt alls. Gillar att göra vita kort - blir lättare att skriva en julhälsningen i dom.
Det blir nog några julkort till tror jag...

2 kommentarer:

Karin sa...

Wow! Så fina kort! Lyckost de som får dem.... Ha det så bra! Kram

Ulla sa...

Jättefina kort. Verkar som dom fått ordning på bloggarna nu, kommit en massa uppdateringar.