onsdag 15 februari 2012

Gamla bilder

Jag har gjort en djupdykning i min pappas alla negativ. Här finns hur mycket som helst. Å så har jag en scanner som fiaxar att scanna negativ. Yes. Till detta har min far gjort noteringar i små mycket vacka anteckningsböcker så att varje negativ i hela samlingen är dokumenterad. Med motiv, namn, plats o datum. Så denna underbara bild hittade jag. Bilden är taggen 12 dec 1957. Motivet är?


Just det. Och jag minns den fantastiska luciakronan. det var ruggans nytt med batteridrivna lampor. Men i stället för ett batteri i varje lamphållare som man har idag så var det ett platt, ganska stort batteri som hängde i två sladdar ner på ryggen. Kan förklara det något strikta hållningen. Eller så är jag rädd att kakfatet ska luta. Snart ska jag i alla fall in och lussa för min farfar o farmor.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Åååå så gulligt. Jaa man önskar bara att alla gjorde så idag också, dokumenterade så allt var kvar.

glaha sa...

Så söt och helt klart en underbar gulgruva din pappa gjort till dig ser fram emot när du ska skrappa något fint av detta kort.