söndag 20 maj 2012

Filmremsa i Elements

Hela morgonen har jag kämpat med att få till en filmremsa. Alltså att bilderna ska se ut som på den gamla goda tiden innan vi hade digitalkameror - om någon nu var med på den tiden. Mycket pyssel med det blev riktigt bra i slutändan. Fast här verkar det minst sagt suddigt - icke så i verkligheten. Klicka på filmremsan så ser du hur det ska se ut! Nu gäller det bara att jag kommer ihåg hur jag gjorde till nästa gång. Och vem vet - jag kanske kommer på hur man ska lägga ut det på bloggen utan att det blir så suddigt. Om du vill testa tekniken finns en hemsida (givetvis - jag har INTE kommit på själv hur man gör) som heter http://webdesignskolan.com/ sök sedan på filmremsa. Det beskriver hur man gör i Photoshop men det funkar åsså i Elements om du har snikversion som jag.
Åsså en liten detalj - bilderna är från Edingborgh från whiskyresan i höstas.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Att du hållit på hela morgonen, men snyggt blev det.

Anonym sa...

Önskan om fler mysiga bilder. Du är så söt på luciabilden.
Kram
Mary