tisdag 14 oktober 2008

Scrapträff i Haveldal

För någon vecka sedan var jag på en scrapträff i Haverdal. Jättefint arrangerat med allt - tävlingar, bingo, mat, fika. Vi hade fått veta några tävlingar i förväg så att man skulle ha en hygglig chans att få rätt pinaler med sig.
En av dessa tävlingar var monokromatisk - turkos. Alla papper, dekorationer mm skulle vara i enbart turkosa nyanser. Inte tillstymmelse till annan färg. Bara fotona fick ha andra färger i sig. Vad är då turkost. Antingen var mina papper och pynt en aning för gröna eller för blå. Till sist lyckades det ändå med att hitta någorlunda rätt nyans. Men pyntet då? Fram med akrylfärgen och färga - först grungeboard och sedan krympplastblommor (innan dom krymtes :).
Texten i skylten har jag skrivet på oh-film för bläckstråleskrivare. Så klart i turkos!
Papperet chalkat i - gissa en gång - turkos.
Jag blev både överraskad och jätteglad när min lo vann den tävlingen.

Så här blev min lo:.

1 kommentar:

Ulla sa...

Ja ser här då, här kommer den ju. Det är jättesnygg.