fredag 9 januari 2009

Altra en ask


Inte mycket till utmaning - men. Nu var det så att vi skulle på kalas. Dottern o jag hade fixat egenhändigt tillverkade chokadpraliner. Och dom skulle läggas i något lämpligt. Vad kunde vara mer lämpligt än askar som det en gång i tiden legat glasögon i. Alltså leveransaskar till optikern - inte till den glasögonbehövande allmänheten. Askarna gav genast associationer till en annan chokladsort - vilken nämner jag inte här. Men - jag och dottern satte igång att fixa till varsin ask. Med lite silkespapper i sedan blev det vansinnigt tjusigt att lägga pralinerna i. Inte dumma alls. Vem vet - askarna kanske finns kvar. Chokladen gör det i alla fall inte. Det är jag rätt säker på.

2 kommentarer:

Skeden sa...

Vad stolt jag är över askarna, de blev ju hur fina som helst mamma! kanske är jag liiiite partisk men ändå, hehe...:)

Ulla sa...

Väldigt tjusiga!! Hoppas vi ses på onsdag...